15 October 2008

Lupa nak buat Makluman

Untuk pengetahuan semua penghuni, rumah kami (59, Jalan Kristal 7/78) telah cuba di 'gagau' dari luar pada malam raya ke-2. Malam itu ada 2 orang yang berada di dalam rumah tersebut..hasil gagauan itu hanyalah mosquito net yang koyak..takder yang terlebih atau yang terkurang. Polis dipanggil dan telah memeriksa bahagian belakang blok 5 dan lepak kat depan rumah kitorang sampai azan subuh..(waktu kejadian adalah lebih kurang jam 5 pagi).

Respon dari polis amat memberangsangkan. Terima kasih diucapkan kepada mereka yang bertugas ketika waktu perayaan baru-baru ini(kalau ada anggota polis yang baca nih sampaikan pada rakan2 yang lain k).

Owh, di kesempatan ini saya dan rakan-rakan ingin mengucapkan Selamat Hari Raya, Maaf Zahir dan Batin atas segala kekurangan atau kesalahan sepanjang kita mengenali antara satu sama lain.

Regards,
Mohd Hafiz Safwan (Busu)
& Rakan-Rakan (Cikun, Sudin, Din Kacak, En Otot, Dunn, Charles, Khalid, Ijat, Fathi Keyi, Iwe, Batu, Aperq)

5 comments:

Anonymous said...

Salam..saya pun terdengar bunyi 'ketak' 'ketak' kat bumbung depan masa malam raya kedua tu bih lurang pukul 3 pagi..macam ada orang berjalan atas nya.... pastu trus terang benderang rumah saya , saya on semua lampu and tak tidur langsung pas tu..tak plak dengar lagi bila dah terang benderang rumah...

Anonymous said...

saya mencadangkan harap2nya kawasan anjung kristal ni boleh dijadikan GATED KOMUNITI... kerana kat depan rumah ni.. taman ni selalu ada sekumpulan budak2 india berkumpul memalam..seperti malam ni (gambar akan menyusul di blog saya)..
Pastu waktu tengahari plak pekerja alam flora akan melepak2 kat taman ni.. rasa tak selamat jugak kengkadang.. Tghari dah la laki bini keje so rumah kosong..
Bagi kami yg tinggal kat ujung2 ni takut la gak coz kawasan kat sini yg paling sunyi..

Harap2 nya dapat diberi pertimbangan la cadangan ni.. lagipun kita nye kawasan ni ada 2 jalan keluar masuk je

**Anjung Kristal** said...

Ish... ada lagi udang-udang gagau kat tempat kita ni. Ingatkan dah settledown..

To Ida, Welcome to Anjung Kristal.

Memang kita semua dah berbincang sebelum ni, tapi kita perlukan komitmen yang tinggi dari semua penduduk. Setakat ni baru 60% sahaja. Masalah budak India tu, you boleh call balai polis. No ada kat dalam blog ni. Kalau tak pon, call aje Cif Ins Zamri 0163768396. Dalam blog ni pon ada info pasal polis.

Mohd Hafiz Safwan said...

Jgn bagi muka..memang patut call polis jer..tah hapa2 lepak depan umah orang awal2 pagi..baik gi tidor jer..tak produktif langsung.

Untuk makluman, kat umah orang bujang nih boleh kata setiap malam ada jer yang tidor lewat. macam saya sendiri..selagi tak kui 2 pagi ke atas memang tak tidor lagi..leh arr calling2 kalau nak ajak rush ke (chewah..macam dok kat boarding school lak ada rush2 nih).

Farah said...

Salam... saya setuju cadangan Dr Ida.. soal duit boleh bincang... yang penting keselamatan semua..