21 July 2009

Kebakaran di Tanah Rezab(kebun) Anjung Kristal

Assalamulaikum warga anjung kristal.









Kejadian kebakaran ini berlaku pada ahad 19 julai 2009 jam 6.00 petang.Ketika kejadian berlaku saya baru saja pulang ngeteh(minum petang)bersama keluarga.Pada mula saya sangkakan hanya aktiviti pembakaran sampah yg tidak merbahaya.Saya di kejutkan dengan panggilan telefon oleh jiran yg tinggal di 7/76 yg meminta saya mengemas barang2 kerana bimbang akan keselamatan...barulah saya sedar yg sebenarnya ia bukan asap sampah..lalu saya bergegas utk merakamkan pengalaman bersama sahabat2 yg bertungkus lumus memadam api yg sedang mengganas itu..selebihnya biarlah gambar menerangkan dengan lebih lanjut..wassalam

2 comments:

Farish said...

eh..kucing yg makcik tu pegang mcm kucing sy la.. comel namanya. thanx ye sbb selamatkan kucing sy..

alhamdulillah, mujur takde sapa yg cedera.

Khalsyaza said...

Aku rasa mamat yang pakai baju n seluar cerah kat pokok pisang tu yang bakar kebun nih agaknya...huhu