12 July 2008

Tentang Pelajar NR UiTM


Salam,

Sedikit Intro tentang NR


Unit Pengurusan NR (atau dahulunya dikenali dengan nama Unit Kebajikan NR).
NR adalah acronym bagi Non-Residents, atau NO-RUMAH..hihihihi...

Kes kami (Rumah 59, Jalan Kristal 7/78), semuanya adalah lepasan diploma dari UiTM Pulau Pinang. Dapat jer surat tawaran, dimaklumkan bahawa tiada tempat penginapan(kemudahan kolej) akan diberikan kepada kami. Untuk memberi laluan kepada pelajar lain yang mungkin lebih kurang bernasib baik daripada kami, dengan redha kami dok kat umah sewa. Hasrat UiTM untuk menampung 200 000 pelajar menjelang 2010 perlu dilihat secara positif meskipun pelbagai rintangan terpaksa dihadapi (chewah).

Bagi tujuan itu, pelajar yang tidak mendapat kemudahan penginapan dahulunya dianaktirikan (macam cerita indon petang2 tuh) sekarang ini diberi fokus kerana bilangan yang menyewa sekarang ini hampir 1/3 (kalau tak silap laa) daripada jumlah keseluruhan pelajar di UiTM.

Unit ini masih baru dan kekurangan tenaga kerja yang pada hemat saya serius (4 orang PPP-Pegawai Pembangun Pelajar) untuk menjaga sekitar Shah Alam dan Kelang dan seramai 7 orang Staf. (Sangat tak cukup..kalau jaga satu kolej boleh laa staf banyak tuu).

Saya dan rakan-rakan yang masih hijau tentang UiTM Malaysia(Shah Alam) nih sedang memikirkan tentang satu sistem komunikasi antara NR di Anjung Kristal. Paperwork on the way..

Berikut adalah pamphlet berkenaan Unit Pengurusan NR. (CLICK TO ENLARGE)



Muka Hadapan




Muka Belakang
P/S: Pegawai Pembangunan Pelajar(PPP) yang bertanggungjawab untuk segala masalah pelajar NR di Seksyen 7 adalah En. Ahmad Rais Bin Hj. Johari

Kalau ada apa2 pertanyaan atau apa-apa tentang NR UiTM bolehlah hubungi saya..

Regards,
MOHD HAFIZ SAFWAN MD RIJANI
Busu
59, 7/78

No comments: