09 January 2009

Salam Jumaat 9 Jan / 12 Muharam 1430H

Renungan minggu ini:
1. Isu Palestine - Do'a dan surah Al-Fil...
2. Bantuan2 lain, do'a dalam sujud dan Qunut Nazilah
3. 6 easy things you can do for Islam in 2009
4. Lampiran 2 keping gambar tragedi kebakaran di Zantika Pub Thailand - semuga tiada anak2 kita yang mati begini.. nauzubillah..
Credit to http://www.zaharuddin.net/

1.Isu Palestine
Isu yg sedang hangat diperkatakan sekarang ialah Serangan Yahudi Laknatullah keatas rakyat Pelestine. Wajib bagi umat Islam berjihad utk mempertahankan ISLAM. Bagi kita yang tinggal jauh dari Palestine, apakah kita akan terlepas dari tanggungjawab ini?


Pastikah kita akan terlepas diakhirat nanti.. kalau kita hanya melihat, membaca, mendengar.. dan sekadar turut bersimpati.. tanpa ada apa2 inisiatif utk membantu sekadar yg termampu... maka jawapan nya ialah... KITA TAK AKAN TERLEPAS !!! Anda akan disoal di akhirat nanti... apakah sumbangan anda terhadap penindasan umat dan agama Islam ini???


Paling minima dari kita, seharusnya ialah d'oa dan hulurkan sumbangan sekadar termampu.. Oleh itu, jika kita dengar ada mana2 pihak memungut derma utk Palestine ataupun mana-mana wilayah ISLAM spt Chechnya, Kashmir dsb.


Wahai Saudara Islam Ku,Hasil kekejaman Zionis... gambar menunjukan anak ini cuba untuk menyelamatkan Ibu nya yang dalam keadaan nazak... Bayangkan apa yang sedang dipesan oleh Ibu nya sebelum dia menghembuskan nafas terakhir. Bagaimana kah perasaan anak ini dan apakah keadilan yang diharapkan akan membuka mata dunia? Bayangkan anda berada di tempatnya...dan ibu anda sedang menghadapi sa'at-sa'at akhirnya dipangkuan anda... Pejamkan mata Anda buat seketika serta fikir dan bukakan hati anda... sudah tentu Anda berazam akan bangun membela nasibnya.


"Ya Allah, Sebagaimana Engkau pernah menghantar burung-burung ababil menghancurkan tentera bergajah Abrahah, kami memohon padamu "Ya Allah", turunkanlah bantuanMua kali ini kepada orang2 Islam di Palestin dan Labenon, Hancurkanlah rejim ZIONIS.... Amin.... (kemudian baca surah Al-Fil / bayangkan kehancuran rejim Zionis... insyaAllah......)
Surah Al-Fil..



Lipat gandakan do'a ini. Kirimkan kepada sekurang-kurangnya 7 orang rakan... Jika 7x7x7x7x7x7 = 823,453 orang akan berdo'a. Jika 823,453x7 = 5.7 juta orang akan berdo'a.




sambungan topik disini

No comments: